VERVOLG: WIL JIJ MEER OMZET IN JOUW KAPSALON ZONDER EXTRA INSPANNING?

Al eerder schreven wij een blog met tips “hoe meer omzet in je salon generen zonder extra inspanning” (https://www.elevenaustralia.nl/blog/professional-verkoop ). De vele positieve reacties overtuigden ons dat bij jullie een grote behoefte is aan meer informatie en tips hierover. Dus hebben we ons verder verdiept en dit delen wij graag met jullie.

 Eleven Australia Pakket verkoop

Eleven Australia Pakket verkoop

Tip 1: Pakket verkoop

Maak een logische combinatie van een goed lopend artikel ( fastmover ) samen met een minder goed lopend product (slowmover). Prijs en verkoop deze als een pakket. Voordeel: je “slowmover” blijft niet op voorraad staan en wie weet ga je er meer aantallen van verkopen wanneer je klanten ermee laat kennis maken. Natuurlijk kun je ook hele goede deals maken door 2 hardlopers met elkaar te combineren. Eleven Australia heeft maandelijkse deals die samen verpakt zijn en voordelig geprijsd dus dan is het helemaal makkelijk.

Tip 2: Geen focus

Wanneer je teveel merken in je salon hebt staan, hebben jij, je medewerkers en je klanten geen overzicht meer. Teveel keuze leidt tot chaos. Bouw je assortiment zorgvuldig op en kies bewust voor een beperkt aantal  merken maar pak daar dan wel de volledige range van. Dit straalt uit dat je vertrouwen en geloof hebt in deze lijn. Houdt hierbij altijd goed je doelgroep in je achterhoofd. Bijkomend voordeel: inkopen bij minder leveranciers betekent vaak een hogere inkoop per leverancier. En dat betekent weer dat je sneller aan de minimale orderwaarde komt, of meer betere inkoopvoorwaarden krijgt op je order.

 Zorg dat je klanten de producten kunnen aanraken door ze achter de toonbank uit te halen.

Zorg dat je klanten de producten kunnen aanraken door ze achter de toonbank uit te halen.

Tip 3: Laat klanten je producten aanraken.

Want wanneer iemand een product in handen heeft, koopt die persoon sneller. Haal dus die toonbank uit je salon of verplaats je retail ruimte achter het kassablok vandaan. Bijkomend voordeel: een kassablok creëert letterlijk afstand tussen jou en je klant en deze is dan ook meteen verdwenen.

Tip 4: Herhaal aankoop

Weet je nog welke items jouw klant eerder kocht? Vraag er dan eens naar bij je kassa. Check of het product nog bevalt, en waarvoor het bijvoorbeeld gebruikt wordt. Grote kans dat je de klant op een prettige manier herinnert om een herhaal aankoop te doen.

Eleven Australia Hydrate.jpg

Tip 5: Check je productpresentatie.

Geloof het of niet, een winkelpresentatie die te netjes is trekt geen aandacht. Consumenten durven de producten niet aan te raken. Want ja, iemand heeft net ontzettend zijn best gedaan om alles helemaal netjes te krijgen. Kijk maar eens om je heen de volgende keer dat je in een winkel staat: mensen worden toegetrokken naar die tafel of bak waarvan het duidelijk is dat al meerdere handen die producten hebben aangeraakt. Dit los je simpel op door bij een paar producten er 1 weg te nemen. Zo lijkt het of er al verkoop heeft plaats gevonden.


Via onderstaande button kom je bij onze eerdere blog met tips.

Heb je nog vragen of wellicht zelf goede tips, laat het ons weten.

EVE-Tilburg.png

BACKSTAGE IS ON STAGE

MAANDAG 27 AUGUSTUS 2018 | 17.00 - 22.00 UUR

Op Maandag 27 augustus 2018 organiseren wij een "BACKSTAGE IS ON STAGE" event bij EVE in Tilburg. Dit is bedoeld voor alle saloneigenaren en hun medewerkers. Ook wanneer je geen klant bent bij ons ben je van harte welkom. Wil je geïnspireerd worden door Arjan of heb je vragen over kleur, styling, finish, fotografie en/of social media? Benieuwd en wil je meer informatie, klik op onderstaande knop.


Heb je een salon en ben je geïnteresseerd in een samenwerking of benieuwd naar onze producten? Vraag dan de Eleven Australia Demo-Box aan met een selectie uit onze product range en we vertellen je graag of dat je in aanmerking komt.

Eleven Australia Demo box.jpg